Deze website gebruikt cookies zodat we u een zo goed mogelijke ervaring kunnen geven. Cookies slaan informatie op in uw browser die wij kunnen gebruiken om onze producten nog beter te maken.
U kan hieronder uw instellingen aanpassen.
18 september 2023 - 24 september 2023
Geen evenementen
Kinderen op de basisschool moeten weer ‘rijtjes stampen’ bij rekenles. Dat zeggen critici van de huidige lesmethoden, waarin veel plaatjes, raadseltjes en context wordt aangeboden. Dat zogenoemde ‘realistische rekenen’ is volgens hen de oorzaak van de teruglopende rekenresultaten.
“Er kunnen nog zulke leuke plaatjes bij een opgave staan, maar als kinderen de basis niet snappen zijn die toch niet aantrekkelijk”, vindt Anna Bosman, directeur van de lerarenopleiding van de Radboud Universiteit. “Je moet het geheugen niet belasten met dingen die niet relevant zijn.” Ook docent Berrie van den Bovenkamp is geen voorstander. “Het wekt verwarring, kinderen weten niet meer wat ze aan het doen zijn.”
Deze website gebruikt cookies zodat we u een zo goed mogelijke ervaring kunnen geven. Cookies slaan informatie op in uw browser die wij kunnen gebruiken om onze producten nog beter te maken.
U kan hieronder uw instellingen aanpassen.
We raden aan om essentiƫle cookies altijd aan te laten staan, zodat we uw cookie instellingen op kunnen slaan. Als u dit uit zet moet u iedere keer als u op de website komt opnieuw aangeven dat u cookies accepteert.
Bekijk onze privacyverklaring (p. 7-8)